Hittegolf, laatste loodjes en bezoek

21 juni 2016 - Palermo, Italië

Lieve allemaal,

Waarschijnlijk lezen jullie hier mijn allerlaatste blog uit Palermo, tenzij ik me volgende week heel erg verveel op de luchthaven (reële kans), dan krijgen jullie nog een verslagje van mijn laatste zeseneenhalve dag op Sicilië... Ja, jullie lezen het goed, echt alweer bijna bijna thuis. Ik weet nog niet helemaal hoe ik me voel over naar huis gaan, ik heb ontzettend veel zin om Ralph weer te zien (en de rest van jullie ook hoor, maar prioriteiten =)), maar ik ga het Italiaanse leventje en de rommelige stad meer missen dan ik van tevoren had gedacht... Na iedereens waarschuwingen van tevoren over Maffia, Overvallers, Gevaar, Chaos is het me echt 100000% meegevallen, ik wacht nog steeds op het moment waarop ik echt denk 'nu is het klaar met Sicilië en vooral Palermo', maar inmiddels zit ik hier vier maanden en geniet nog van elke wandeling door de stad...

Misschien dat mijn liefde voor Sicilië iets te maken heeft met het feit dat ik alweer bezoek had dit weekend en dus "helaas" weer een weekend vakantie moest nemen, en dus echt tijd heb om van alles te genieten hier, maar, ik heb ook hard gewerkt deze week! Na mijn vorige verslagje heb ik dinsdag en woensdag met gemak acht uur per dag achter mijn laptop gezeten aan het TESLA-project werken en donderdag begon ik vol goede moed 's ochtends maar heb ik het na een uur op moeten geven. Het was namelijk 42 graden buiten; volle zon op mijn balkonnetje en de Scirocco (de Sahara-wind) erbij, zodat het ondanks dat ik de ramen en rolluiken dicht had onmogelijk was om maar iets te doen in een huis zonder airco. Na een halve dag ellendig op bed liggen en de hitte uitzitten (liggen dus) had ik nog een gesprek met mijn projectbegeleider. Ik kan me niet herinneren dat het ooit zo rustig is geweest op de straat waar ik moest lopen (inclusief 's nachts). 42 graden en hitte van de zon is onprettig, hitte van de wind is ondoenlijk, en het Saharazand maakte het er niet veel prettiger op. Gelukkig was er airco op de universiteit en heb ik in een goede meeting gehad, waarmee ik vrijdagochtend verder kon werken.

Donderdagavond ben ik nog met wat mensen (vooral Duitsers) voetbal gaan kijken. Het was inmiddels 'afgekoeld' tot 27 graden, dus heerlijk zitten 's avonds. Gelukkig stak het Palermitaanse windje weer op, waardoor de meeste warme dagen hier prima uit te zitten zijn (deze verkoelt wel), dus was het vrijdag weer normaal lekker zonnig zomerweer.

Vrijdagmiddag ben ik nog snel even Italië gaan kijken, een beetje opgeschoten met het project en 's avonds Lotte van de bus opgehaald die nog een weekendje op bezoek kwam! We hebben heerlijk uit gegeten tot 12 uur, en de volgende dag een beetje uitgeslapen. Nadat we strandplannen hadden gemaakt kwam mijn huisbaas ons uitnodigen voor zijn fancy beachclub, waar we heerlijk op luie bedjes hebben gelegen en in helder water gezwommen. Na 's avonds heerlijk te hebben gegeten zijn we lekker op tijd naar bed gegaan, van lui zijn wordt je ook moe! Zondag heb ik Lotte rondgeleid door Palermo, waarbij het Landschapsarchitecten-oog toch nog wel wat nieuwe dingen op wist te merken, haha! Blijkbaar staat mijn favoriete fontein scheef! 's Avonds had Jorge ons uitgenodigd om Mexicaans te komen eten: kip met mole (een soort pittige chocoladesaus), erg lekker! Maandag hebben Lotte en ik nog even uitgeslapen (was wel nodig na mijn vrij slapeloze nacht met muggenjacht) en zijn we lekker gaan winkelen en lunchen.

Inmiddels heb ik alweer een paar uur aan het project gewerkt, nu even verslagje-pauze en zo weer verder! Het model werkt, dus nu de analyses en het rapport, waar we nog 9 dagen voor hebben en dan is het echt vakantie (niet dat ik dat nodig heb, haha!) Deze week begint het afscheid nemen van alweer zoveel lieve mensen die ik heb ontmoet, het afscheid nemen van mijn kamertje, de laatste etentjes, uiteraard het EK kijken en, zoals jullie waarschijnlijk uit mijn introductieverhaaltje begrepen, afscheid nemen van deze geweldige stad. Hoewel ik hoop dat het een 'see you real soon' wordt voor al die bovenstaande dingen!

Tot volgende week (!!!!)

Liefs,

Emmy

1. Dian:
    21 juni 2016
    Geniet er nog van je laatste weekje! En succes met afscheid nemen, inpakken en de hele mikmak haha XX
  2. Jack:
    21 juni 2016
    Geniet nog eventjes.
    En heb je al een "rechte" foto van je favoriete "scheve" fontein?
    Kan iedereen dat bewonderen.

Groetjes en hoop je snel te knuffelen.