Studiare e il calcio

17 mei 2016 - Palermo, Italië

Lieve allemaal,

Jeetje wat gaat de tijd snel, mijn vorige verslag is alweer twee weken geleden! Tijd voor weer eens een verslagje van ietsje minder vakantie. Ik ben namelijk begonnen met mijn laatste vak hier, en tegelijkertijd ook alvast vooruit aan het werken aan het project wat in Juni op de planning staat, zodat ik iets eerder vakantie kan gaan vieren.

Vorige week ben ik nog veel thuis gebleven, ik bedenk me nu dat ik dat vergeten was te vertellen, maar ik had een flinke allergische reactie gekregen op mijn zonnebrand waardoor mijn armen en benen en gezicht onder de bultjes zaten, en de pilletjes die daartegen moesten helpen werkten ook erg goed als slaapmiddel. Goede nieuws: ik zat elke dag heel erg goed uitgerust in mijn colleges en ik loop helemaal bij met de artikelen van mijn studie. Vorige week maandag besloten Miriam en ik daarom om eerst naar de markt en daarna naar de Botanische tuinen van Palermo te gaan. Hoewel het heerlijk is om in een levendige Italiaanse stad te wonen hadden we allebei wel behoefte aan wat groen, en de tuinen zijn echt prachtig! Gigantische bloeiende cactussen, grote bomen en planten waar ik nog nooit van gehoord had en heel schattige schildpadden en papegaaien (die los rondvlogen).

Het weer was heerlijk zonnig en lekker warm, ook de dag erna, dus ben ik met Cris en een van zijn huisgenootjes naar het strand gegaan, om daar het project door te spreken wat we samen gaan doen. Hoewel we niet heel veel hebben gewerkt zijn we wel een beetje opgeschoten voor het gesprek met onze Supervisor de dag erna, na ons college. De colleges afgelopen week waren echt leuk! We mochten veel zelf doen aan interessante case-studies, een over toerisme en afval, de ander over reparatie en onderhoud van stadsbussen. Woensdag avond heb ik met Miriam nog heerlijk op mijn balkon gezeten met een wijntje, heerlijk dat het 's avonds nog warm genoeg is!

Zaterdag heb ik met Cris aan ons project gewerkt. We hebben een case van Tesla (elektrische auto's) en hebben vast een begin gemaakt van de bedrijfs- en concurrentie-analyse. Na nog even een rondje gewandeld te hebben en een lekker ijsje ging ik naar huis om te koken, Miriam en Cris kwamen 's avonds eten en het songfestival kijken, al waren we drukker met kletsen dan kijken wat er gebeurde. Zondag was ik met studiegenootjes uitgenodigd bij onze Colombiaanse klasgenoten voor hun traditionele eten. Met Miriam ging ik wat eerder om recepten af te kijken en een beetje te helpen (ik mocht de Empanadas maken, ging best goed volgens mij!). Na lekker gegeten te hebben moest ik al snel gaan, ik ging met wat jongens die Italiaanse taalles met ons hadden naar de laatste wedstrijd van Palermo, waarin ze hun plek in de Serie A moesten behouden. Het was echt ontzettend leuk, uitverkocht stadion, heel veel diehard fans (een paar ietsje té, die stonden naar vijf minuten al te vechten en vuurwerk af te steken, maar daar zaten we gelukkig ver genoeg vanaf) en na een toch redelijk spannende wedstrijd won Palermo met 3-2, dus kon iedereen blij en veilig naar huis.

Haha, oké, dus toch stiekem nog best veel niet-studiedingetjes gedaan, als ik dat zo teruglees. Ik heb het nog altijd prima naar mijn zin hier, maar ik heb nu wel een definitieve einddatum in zicht; 27 juni vlieg ik weer naar huis. Dus nu kan ik voortaan echt zeggen, tot snel!

Liefs, Emmy