En nog meer bezoek...

3 mei 2016 - Palermo, Italië

Lieve allemaal,

Jeetje, daar is weer een week voorbijgevlogen zeg! Na mijn vorige verslagje heb ik een paar dagen flink moeten studeren omdat ik vandaag tentamen had en omdat papa, mama en Suzanne een week lang op bezoek kwamen. Niet dat ik het hier nou zo ontzettend zwaar heb, maar een paar dagen écht vakantie en wat meer van Sicilië zien keek ik wel heel erg naar uit!

Zondag was het zo ver, na wat vertraging en auto-issues van de family konden we weer heerlijk knuffelen! Na nog wat problemen met het hotel waar niet werd opengedaan waren we allemaal gesetteld om wat van Palermo te gaan bekijken, of een kleine rondleiding geven, in mijn geval. Na mijn rondleiding begon de ware uitdaging van die dag: een restaurant vinden. Al mijn favorieten waren vol en alles in de buurt daarvan ook, dus hebben we uiteindelijk maar gewoon ergens pizza gegeten. Maandag was het Bevrijdingsdag in Italië, dus had ik een dag vrij om op pad te gaan. Met onze gehuurde auto hebben we een beetje van de westkust van Sicilië ontdekt: prachtige natuur van het nationaal park Riserva Naturale dello Zingaro, het leuke stadje Erice en veel beter weer dan voorspeld... Heerlijk!

Dinsdag en woensdag moest ik naar de universiteit, al heb ik er woensdag maar een half dagje van gemaakt zodat we richting de oostkust konden, richting de Etna! Wederom genieten van het prachtige landschap, totdat we rond vijf uur bij onze B&B aankwamen. Hoewel het best bewolkt was hebben we lekker buiten op het terras gezeten en weer eens een spelletje gedaan. Daarna hebben we lekker gegeten bij het B&B, om vervolgens op tijd naar bed te gaan. Donderdag was, letterlijk en figuurlijk, het voorlopige hoogtepunt van mijn tijd hier: we gingen de Etna op! Echt, wat een geweldig landschap: zwarte lavasteen wat onder aan de berg nog vol stond met bloemen en cactussen was boven gewoon een grote vlakte met kraters en een rokende top. We hebben heerlijk rondgewandeld, al liepen sommige stukken wat zwaar met de rollende stenen. Nadat mama en ik met de gondel terug waren gegaan en souvenirs waren gaan shoppen begon het flink te regenen, dus zijn we snel genoeg met de auto terug naar huis gegaan. 's Avonds wilden we wat gaan eten in het dorpje waar het B&B bij hoorde, maar na een wandeltocht langs een behoorlijk drukke weg bleek dat er niks te vinden was. Gelukkig vonden we een aardige Italiaanse man die ons aanbood naar een restaurant aan zee te brengen en nog heel veel wilde vertellen, maar daar was mijn Italiaans niet toereikend voor. Eenmaal bij het restaurant regelde hij ook voor ons dat we weer terug zouden worden gebracht. Ik weet niet wat de beste man nog meer gezegd heeft, maar daarna werden we helemaal in de watten gelegd. Heerlijk eten, extra toetje (yes!) en thuisbreng-service!

Vrijdag ochtend besloten we een beetje rustig aan te doen. Na een langzaam ontbijt zijn we met de auto eerst richting Taormina gereden, het meest toeristische stadje van Sicilië, wat ook wel te zien was. Na eerst een mooi Grieks theater te hebben bezocht en van het uitzicht te hebben genoten hebben we nog een lekkere Brioche gehad (broodje ijs) en daarna hebben we onze tocht hervat naar de Gola dell'Alcantara, waar we door de mooie bloeiende cactussen en citrusbomen langs de kloof af konden wandelen, die ook erg indrukwekkend was. Na even onze voeten natgemaakt te hebben en van het heerlijke zonnetje te hebben genoten zijn we weer terug naar huis gereden, om met een afgehaalde pizza op ons terrasje van onze laatste avond aan de oostkust te genieten. Een prachtige zonsondergang bij de Etna maakte het plaatje wel compleet. Zaterdag zijn we weer teruggereden naar Palermo via de noordkant van de Etna, het natuurgebied Monti Nebrodi en langs de azuurblauwe zee. Bijna zonde om nu weer in de stad te zitten, al moet ik zeggen dat het stadsleven me nog steeds goed bevalt.

Zondag, nadat ik afscheid had moeten nemen heb ik boodschappen gedaan, even met Ralph geskyped en daarna maar weer eens flink de boeken ingedoken. Mijn tentamen zit er inmiddels op en ging goed. Nog een vak en een project hier en dan zit mijn voorlopig laatste buitenlandreis er alweer op!

Genoeg verslag voor nu, ik ga even door de 500 foto's van afgelopen week heen om jullie ook mee te laten genieten.

Liefs,

Emmy