Alweer twee maanden in Noorwegen

5 oktober 2015 - Bergen, Noorwegen

Hoi lieve allemaal,

Het is weer even geleden dat ik mijn verslagje voor jullie schreef, sorry! Het leven in Noorwegen is ontzettend druk geweest de afgelopen weken en helaas voor dit verslagje, niet bepaald met spectaculaire dingen. Inmiddels heb ik twee assignments per week die ik in moet leveren, zelfs als ik meer dan 40 uur per week studeer loop ik nog achter, schrik!

Maar, ik heb jullie nog niks verteld over mijn gezellige weekje met papa en mama: maandag moest ik gewoon weer naar school natuurlijk, dus papa en mama zijn lekker gaan wandelen van Ulriken naar Rundemanen. Hoewel ze me eerst niet geloofden dat de Noren écht Vikingen zijn als het op wandelen aan komt waren de verhalen na terugkomst vol van al die 'gekke Noren die gewoon die berg oprennen' (zei ik toch! :D). Bij terugkomst had ik inmiddels lekker voor ze gekookt en daarna zijn we lekker in hun hotel gaan chillen. Zo zag de hele week er eigenlijk een beetje uit. Emmy naar school, papa en mama op stap, samen koffie drinken, eten, chillen, naar bed. Heerlijk en heel gezellig om ze hier te hebben, maar wel lastig te combineren met al die assignments! Ik zal vanmiddag nog een paar foto's toevoegen van papa en mama in Bergen.

Toen papa en mama zaterdag vertrokken waren besloot ik ook maar braaf even me terug te trekken en te studeren. 's Avonds nog een paar biertjes gedronken met wat mensen van de studie en ook nog even de stad in gegaan, al was het daar niet zo gezellig: de muziek stond te zacht, mensen dansten niet, veel te rustig (en drinken was te duur natuurlijk, maar ik heb besloten daar maar niet meer over te klagen). Verder bestond zondag vooral uit studeren. Zondag avond heb ik nog gezellig gegeten met Monika en Sebastiaan, maar daarna maar lekker op tijd naar bed.

Na een studeer weekendje was afgelopen week erg vermoeiend. Ik had in het weekend niet echt kunnen ontspannen en doordeweeks was daar ook nauwelijks tijd voor. Maar omdat we movie night over hadden geslagen besloten Monika en ik maandag toch nog lekker even film te gaan kijken. Dinsdag ben ik ter ontspanning gaan zwemmen en de sauna in gegaan. Had ik dat al verteld? De sportschool heeft een sauna bij het zwembad, hoe chill! Woensdag de hele dag gestudeerd en donderdag ben ik met Miriam naar Aquazumba gegaan. Triest genoeg was dat echt het hoogtepuntje van de week tot dusverre, haha. Hoewel, triest, het was gewoon echt superleuk! Alle nadelen van normaal zumba (pasjes niet kunnen onthouden, grote spiegel waarin iedereen me ziet klungelen) waren weg! Helemaal ontspannen zijn we daarna nog met Lize pizza gaan eten en vervolgens moe maar voldaan in bed.

Vrijdagavond hadden we de 30e verjaardag van Anaely. Heel gezellig feestje, maar het blijft toch raar, dat leeftijdsverschil. Ook had Anaely de TAs (studenten die onze assignments nakijken en met ons doornemen) uitgenodigd, wat best vreemd was, maar wel heel gezellig! Jammer dat het feestje al zo vroeg af liep want het OV stopt om 1 uur. Zaterdag heb ik eerst met Jo en Monika pancake-breakfast gehad, met blauwe bessen, chocola en 'vers' sinaasappelsap. Echt lekker om een keertje wat anders dan knackebrod of müsli te ontbijten, haha, dankzij Wim en Trudy heb ik een te hoge ontbijtstandaard gekregen! (en mee ontbijten bij papa en mama afgelopen weekend deed ook niet veel goed voor mijn müsli-waardering). Daarna zijn we alle drie weer aan onze assignments gaan werken, maar 's avonds nog zelf pizza gemaakt en film gekeken.

Zondag was weer een dagje voor braaf studeren, een beetje poetsen, skypen en een stuk wandelen met Monika voor wat frisse lucht.

Zoals je ziet, het leven in Bergen is niet meer zo spectaculair, maar goed nieuws! Monika en ik hebben besloten komend weekend naar Oslo te gaan! Volgende week krijgen jullie dus weer een iets spannender verslagje!

Heel veel liefs en tot inmiddels al over 2,5 maand!

Emmy

1. Trudy van Megen:
    5 oktober 2015
    Ha Emmy, tja hard werken daar arm kind :). Maar gelukkig gaat de tijd heel snel en toch ook nog wat tijd voor gezellige dingen lezen we. En wat is Noorwegen toch mooi, we raken er steeds meer van overtuigd dat dat onze vakantiebestemming gaat worden! Hou je taai en veel plezier in Oslo! Wim&Trudy