Braaf studeren

31 augustus 2015 - Bergen, Noorwegen

Lieve allemaal,

Deze keer een kort verslagje van een rustig weekje. Of, nouja, rustig... Rustig sociaal leven en heel druk met studeren! Maandag tot en met vrijdag tot 6 uur in het Studentsenteret gezeten - om optimaal te profiteren van mijn mok die ik ongelimiteerd kan bijvullen natuurlijk. De assignments voor mijn colleges zijn behoorlijk pittig, maar als we met een flinke groep bij elkaar zitten en discussiëren over alles schiet het best goed op. De colleges zijn nog steeds erg interessant, al is het soms moeilijk concentreren doordat veel (voormalig wiskunde) studenten veel te ingewikkelde vragen stellen.

Verder heb ik deze week ook kennis mogen maken met de echte Bergense regen - al stelt dat niks meer voor na het noodweer dat jullie in Nederland hebben gehad gisteren. Maar, het regende in ieder geval pijpenstelen. Paraplu's hadden totaal geen zin, die klapten om. Bovendien is mijn jas wel waterproof, maar mijn rugzak niet! Gelukkig zit mijn laptop veilig opgeborgen, want mijn telefoon heeft al gezwommen (doet het gelukkig nog!). Inmiddels is het zonnetje terug! Heerlijk weer vandaag.

Gelukkig was er wel wat ruimte voor sociaal contact in het weekend. Vrijdag hadden we met wat meiden van de studie een Girls Night gepland. Iedereen nam wat te eten mee (resulterend in vier salades, een taart en koekjes) en gezellig wat gepraat. Leuk om te zien hoe verschillend de culturen zijn. Ook de leeftijden verschillen behoorlijk trouwens! Ik ben (verreweg) de jongste, en drie van de meiden die er waren zijn al getrouwd!

Zaterdag eerst lekker uitgeslapen en daarna naar de Farmers Market gegaan. Het was niet groot maar de kraampjes zagen er leuk uit. Lokale specialiteiten als rendierhamburgers en walvisworsten stonden op het menu. Ik had net mijn tanden gepoetst, dus niks geproefd, maar volgende keer ga ik zeker terug! Voor de rest viel de markt een beetje tegen, vooral omdat het om de zoveel minuten ineens pijpenstelen begon te regenen. Na de markt ben ik met Jo naar IKEA gegaan, vooral om een waterproof rugzak te halen om mijn rugzak in te stoppen. Na gratis koffie, gratis chocola en lekkere Zweedse gehaktballetjes zijn we met onze paraplu's en rugzak-rugzakken weer terug naar huis gegaan.

's Avonds besloten Jorge, Ilse, Jo en ik nog naar een feestje te gaan. In het cultureel studentencentrum was er een feestjeswedstrijd tussen studentenverenigingen, met thema's als Ahoy, Scandinavië, Western en, mijn persoonlijke favoriet, Harry Potter (inclusief zwerkbal-beerpong, al is alcohol te duur om daadwerkelijk te spelen). Het was erg gezellig, maar omdat iedereen met het ov naar huis moest ben ik ook maar om half 1 naar huis gegaan.

Zondag na weer een luie ochtend en een beetje studeren ben ik met Monika nog Floyen opgewandeld om wat lichaamsbeweging te krijgen. Een aantal mislukte shortcuts en flink natte schoenen, maar wel lekker uitgewaaid. 's Avonds was het weer tijd voor een filmavondje. Monika had pompoenrisotto gemaakt en Jo peer-crumble (Mjamjam!), dus alle verbrande wandelcaloriën zijn er alweer aangegeten.

Inmiddels is mijn week ook weer begonnen. Het eerste college zit erop en in een ultiem moment van brave student zit ik nu met een paar mensen te wachten op de assignment voor deze week. Na al het werk van vorige week willen we op tijd beginnen! Maar, de assignment staat nog niet online, dus ik gebruik mijn verslagje even om wat tijd te doden.

Tot snel allemaal,

Heel veel liefs,

Emmy

1. Jack:
    31 augustus 2015
    Hoi Emmy,
    Eindelijk eens serieus bezig!
    Maar zo te lezen ook dat met het nodige plezier.
    Ga zo door, megje:)