De laatste loodjes

10 december 2015 - Bergen, Noorwegen

Lieve allemaal,

Sinds mijn vorige verslagje is er eigenlijk weinig te vertellen. Het sociale leven is met een naderende deadline voor een project tot een absoluut minimum gedegradeerd. Door de weeks breng ik zo'n 8 uur per dag door in de "Bunker"; een kelder zonder ramen, om mijn project af te maken en het daglicht is inmiddels gereduceerd tot 9.30-15.30. Combineer dat met héél véél regen en je hebt de duistere tijden in Bergen, haha!

Oke, nu klinkt het of ik het niet meer naar mijn zin heb, wat eigenlijk helemaal niet zo is! Ik (en al mijn lieve vrienden hier) hebben gewoon heel erg vakantie nodig.

Gelukkig waren er nog een paar sociale highlights in de afgelopen weken om mijn verslagje wat op te fleuren voordat ik volgende week een super geweldige week ga hebben met Britt, Manou en Michelle!

Zo waren vorige week de allerlaatste aquazumba en aquapulse trainingen, dus geen gehups meer in het water en nu maar 'echt' naar de sportschool de laatste week.

Vrijdag was ook al ons laatste college, wat we 's avonds hebben gevierd met een avondje ontspannen en kletsen en ons voorbereiden voor de volgende dag: onze professor had een feestje gepland voor de hele studie, en aangezien we met teveel waren werd het een "Come and Go party". In drie clusters mochten we allemaal twee uur lang bij hem en zijn vrouw thuis komen met, volgens Amerikaans concept, allemaal verschillende dingen die iedereen mee had gebracht. Met zo veel internationale studenten was het eten echt heerlijk natuurlijk! Omdat het 5 december was had ik mezelf een beetje uitgesloofd om Gevulde Speculaas te maken, die was zo verdwenen in ieder geval! Na het feestje thuis nog een mini-Sinterklaas-skype feest gehad met zelfgebakken pepernoten en (twee dagen later) ook een heerlijke chocoladeletter, dank u Sinterklaasje! 's Avonds heb ik met Monika, Jorge, Giovanni en Jo nog wat gedronken, maar aangezien we allemaal productief wilden zijn de volgende dag hebben we het niet te laat gemaakt.

Deze week was het dus volop aan het project werken wat we morgen moeten presenteren en maandag inleveren. Gelukkig ben ik zo goed als klaar! Voor de Noorse studenten zit het semester er al helemaal op, trouwens! Een van mijn huisgenoten is al verhuisd en gister was het eind-van-het-semester feest, waar ik met Monika en Jorge even naartoe ben geweest. Hoewel de Noren dronken waren en wij nuchter was het toch erg gezellig. Heerlijk om weer een keer een avondje uit te hebben!

Zo, jullie zijn allemaal weer bijgepraat, ik ga terug naar mijn project voor de aller-aller-allerlaatste loodjes. Nu even doorzetten om volgende week nog een laatste week écht te genieten van Noorwegen. Eerst van maandag tot woensdag in Oslo met Michelle en donderdag een mini-reünie in Bergen, ik kan niet wachten meiden!

Tot over anderhalve week thuisfront!

Liefs, Emmy

1. Manou:
    10 december 2015
    Ik kan ook niet wachten lieve Emmy, heel veel zin erin!
    Succes nog deze laatste dagen en tot over een klein weekje!

Liefs XXX,
    Manou