Regen en gezelligheid

1 december 2015 - Bergen, Noorwegen

Lieve allemaal,

Jeetje, wat is de week weer voorbij gevlogen... Ik kan niet geloven dat ik over drie weken alweer thuis ben! Met stressvolle deadlines en alweer bezoek is dat ook niet heel gek natuurlijk.

Nadat Gyonne maandag was vertrokken heb ik eigenlijk alleen maar fulltime gestudeerd. Afgelopen zaterdag was de tweede deadline van mijn project en aangezien ik donderdag alweer bezoek kreeg heb ik flink door moeten werken. Gelukkig is alles afgekomen en heb ik nu een rustig dagje omdat ik mijn feedback af moet wachten voor ik verder kan.

Donderdag kwam Alina dus op bezoek, een Duits vriendinnetje uit Canada, of andersom, anyway, jullie snappen het wel! Het was echt geweldig om elkaar weer te zien na een jaar! Helaas was het Bergense weer het niet helemaal eens met onze blijdschap en werd de reputatie van regenachtigste stad van Europa dit weekend 100% waar gemaakt. Op de bergen van Bergen is het echter koud genoeg, dus er ligt sneeuw! :D En flink wat, vrijdag heeft het 86mm geregend! Met een beetje sightseeing en vooral veel koffie en thee drinken hebben we heerlijk bij kunnen kletsen. Zaterdag was het wonder boven wonder redelijk droog! We konden heerlijk Fløyen opwandelen met zon, hagel, regen, en boven iets wat leek op sneeuw. Het uitzicht was wederom spectaculair, met de wolken, bergen vol sneeuw en de kerstvoorbereidingen overal in de stad. Na een welverdiende en hard nodige warme chocomel zijn we weer naar beneden gelopen, thuis snel wat gegeten en toen weer naar de stad, want het was tijd voor het Bergen Festival of Lights (Bergen Lysfesten).

De verwachtingen waren hoog, mijn professor had de hele week gezegd dat we móesten gaan kijken en had zelfs de deadline een dag verplaatst. Ik moet hem gelijk geven, dit had ik voor geen goud willen missen. Gezellige (Noorse) kerstmuziek, een kerstboom op het meer, duizenden fakkels en prachtig vuurwerk. Om half 6 toen het afgelopen was begon het flink te waaien en koud te worden dus zijn we snel naar binnen gegaan. Eenmaal thuis hebben Alina en ik snel gedoucht terwijl de rest (Monika, Jorge, Jo, Miriam en Jonas) boodschappen ging doen voor een heerlijk pastadiner.

Zondag wilden Alina en ik nog naar de Gingerbread town (een heel dorpje gemaakt van koekhuisjes), maar de rij was veel te lang, dus na een wandelingetje en een lekker kopje koffie zijn we thuis Alina's spullen gaan halen en was het tijd om afscheid te nemen. Na een laatste regenachtige wandeling naar de bus en een laatste dikke knuffel ben ik nog even Monika gaan helpen met haar assignment en daarna lekker naar huis gegaan. Hoe gezellig al het bezoek ook is, met alle studiestress had ik wel even een avondje voor mezelf verdiend.

Inmiddels is de week dus weer begonnen, en wacht ik vol spanning op mijn feedback zodat ik mijn project af kan maken! Tot snel,

Liefs,

Emmy