Het laatste maandje

23 november 2015 - Bergen, Noorwegen

Lieve allemaal,

Pff, ik schrik er zelf van. Over minder dan een maand ben ik alweer thuis! En ik moet nog zoveel leuke dingen doen (en studeren ;))! Gelukkig krijg ik veel bezoek deze maand om de laatste dingen nog van mijn bucketlist af te helpen.

Na weer een druk weekje met studeren, sporten, de verjaardag van Lize en flink wat geknutsel aan mijn Vluchtelingen-model was het voor ik het goed door had alweer vrijdag: tijd voor mijn volgende bezoek! Gyonne!

In mijn over-enthousiasme om 's ochtends te poetsen en flink te studeren zodat ik in het weekend vrij zou hebben was ik wel compleet vergeten dat mijn college om 13.15 begon in plaats van het normale 14.15. Dus moet ik tot mijn grote schaamte vermelden dat ik mijn allereerste college heb geskipt! Oeps! Maar ik heb mijn tijd nuttig besteed hoor :)

Vrijdag middag/avond (het is een beetje moeilijk bepalen wat het precies is, om half vijf is het inmiddels donker) kwam Gyonne aan op het vliegveld. Na wat communicatieproblemen en wat stress aan Gyonne's kant is het gelukt om elkaar in de stad tegen te komen. Na een kopje thee zijn we boodschappen gaan doen, maar we waren allebei eigenlijk te moe om te gaan sightseeen (en het was al donker dus), dus hebben we lekker bijgekletst met een film.

Zaterdag na eerst een beetje te hebben uitgeslapen hebben we lekker door Bergen gelopen. De schattige straatjes, Bryggen, het mooie uitzicht... En dat alles bedekt met een minilaagje sneeuw in het stralende zonnetje en een strakblauwe lucht, heerlijk!

Zondag hebben we heerlijk cultureel wat museums aangedaan: een met schilderijen van zo'n beetje alle stromen die Noorse kunstenaars hebben gevolgd en een andere met moderne 'ik snap het niet'-kunst. Tot Gyonne's enthousiasme en mijn schrik was er ook Performance Art: waar het eerst leek of er een pop op de grond lag liep in de volgende ruimte zo'n pop rond, haha!

Daarna hebben we onszelf getrakteerd op overpriced koffie met een stukje taart en zijn we richting Ulriken gelopen. Het was te koud om naar boven te lopen, maar omdat het weer nog zo mooi was hebben we het kabelbaantje naar boven gepakt om van het prachtige uitzicht te genieten en de zonsondergang (die inmiddels om kwart voor vier begint dus). Hoewel het verschrikkelijk koud was boven was het het uitzicht meer dan waard. Na nog maar een kop koffie om onze bevroren handjes op te warmen en een prachtige zonsondergang in de fjorden kwamen langzaam de lichtjes van de stad tevoorschijn. In een woord, WAUW!

Hoewel we hadden gepland om 's avonds uit eten te gaan waren we na de bergtop en de wandeling naar huis een beetje te verkleumd om nog naar buiten te gaan, dus hebben we thuis gegeten en wat laptop-televisie gekeken. Na een laatste nachtje samen heb ik Gyonne inmiddels op de bus gezet naar het vliegveld en ga ik nu weer verder met studeren, jippie! Gyonne, nog een keer bedankt voor het heerlijke weekend!

Komend weekend alweer bezoek, dus ik moet weer hard werken deze week. Tot snel,

Liefs, Emmy

1. Gyonne:
    23 november 2015
    Haha, Em, wat verwoord je dat toch mooi: 'Na wat communicatieproblemen en wat stress aan Gyonne's kant...' Ik vond het ook erg tof daar in Bergen! Zie je snel weer. xxx