Mondello

22 maart 2016 - Palermo, Italië

Ciao a tutti!

Weer bijna een week voorbij sinds mijn laatste verslagje, en inmiddels ben ik alweer een maand weg! De tijd vliegt weer eens voorbij!

Waar ik bij mijn vorige verslagje vier collegedagen erop heb zitten heb ik nu een week weekend gehad. La dolce vita, moet ik wel zeggen. Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik nog nuttig besteed met studeren, maar in het weekend had ik tijd om te relaxen! Zaterdag ben ik daarom met Miriam, Jorge en Chris naar Mondello gewandeld, een dorpje vlakbij Palermo waar het belangrijkste en populairste strand is voor de Palermitanen. Een heerlijke wandeling met een zonnetje en een graad of 20. Eerst een stuk door de stad en vervolgens door Parco della Favorita, een prachtig park wat ooit aangelegd was voor een koning. In het park stonden nog heel veel fruitbomen, dus onderweg lekker verse mandarijntjes gesnoept (iets wat ik heel bijzonder vond/vind, maar mijn Australische, Mexicaanse en Colombiaanse vrienden heel gewoon vonden). Eenmaal uit het park hebben we nog een half uurtje langs de prachtige rotswand van Monte Pellegrino gewandeld en toen waren we bij het strand! De zon was inmiddels achter een wolkje verdwenen en heel warm was het niet meer, maar we hebben toch lekker een uurtje op het strand gezeten, uiteraard onze voeten in het ijskoude water gedompeld en vervolgens de bus terug naar de stad gepakt, aangezien we de wandeling liever niet in het donker wilden doen. 's Avonds hebben we met zijn vieren nog heerlijk gegeten en daarna moe maar voldaan gaan slapen.

Zondag was voor mij een dagje vol Skype, in het heerlijke zonnetje zitten en poetsen in huis. 's Middags ben ik met alle studiegenoten naar Davood gegaan, een studiegenoot uit Iran die ons had uitgenodigd om het Perzisch Nieuwjaar te komen vieren. Erg gezellig en heel leerzaam: we kregen uitleg over de Haft-Seen, een tafel met zeven dingen die in het Perzisch met een S beginnen en wat die dan betekenen. Met een behoorlijke sugar-high van alle koekjes, ijs en sap heb ik 's avonds maar lekker thuis een film gekeken.

Maandag was het weer in Palermo ineens weer omgeslagen, de goede kant op dit keer! Het was 28 graden en heerlijk zonnig, ondanks een flinke wind. Na nog wat administratieve dingen op de universiteit (die in Nederland vijf minuten zouden kosten maar hier een half uur) ben ik met Chris en een vriend van hem naar het strand gegaan: de rest vond het te koud(!!!), te winderig, of had gewoon geen zin. Jammer voor de rest, want het was echt heerlijk. Ja, de zee was nog een beetje koud om écht te zwemmen, door de wind zit er na twee keer douchen nog steeds zand in mijn haar, maar het was het waard. Helemaal ontspannen en moe was ik om zeven uur weer thuis en ben ik, na mijn tas en mijn kleren zorgvuldig op het balkon uitgeklopt te hebben gaan douchen en lekker in bed gekropen.

Vandaag is mijn laatste 'weekend' dagje, maar deze heb ik wel weer nuttig besteed met mijn college voor morgen voorbereiden en weer wat Italiaans bijspijkeren. De basics heb ik inmiddels wel onder de knie merk ik, maar mijn woordenschat kan nog steeds wel wat assistentie gebruiken. Gelukkig kom je met lief lachen bij de meeste Italianen ook wel een heel eind, haha!

Zo, jullie zijn weer even bijgepraat, ik zal nog wat mooie foto's erbij zetten zodat jullie allemaal jaloers kunnen worden op het strandweer hier (wat morgen helaas weg gaat regenen)... Ci vediamo!

Liefs, Emmy

1. Jack:
    23 maart 2016
    Lijkt wel "Lui"+"Lekker"- land :)
    Groetjes van je peetoom.