Een nieuw verslag

16 maart 2016 - Palermo, Italië

Ciao!

Tijd voor weer een klein verslagje uit Italië! Aangezien ik sinds mijn vorige verslag vier dagen van 9 tot 18 op de universiteit heb gezeten heb ik niet echt veel meegemaakt, haha. De colleges zijn redelijk interessant, maar de Professore van wie ik nu colleges heb houdt héél erg van praten! We hebben al twee keer presentaties voor moeten bereiden van een kwartiertje tot twintig minuten. Vervolgens sta je dan minimaal een uur voor de klas terwijl de professor zijn verhaal houdt bij jou presentatie. We lopen dus een beetje achter qua inhoud maar voor qua kennis, hihi!

Verder is mijn taalcursus dus afgelopen en probeer ik zelf wat Italiaans bij te spijkeren met DuoLingo en Italiaans voor Dummies. Ik ben ook nog bezig met wat Excel leren en komende vrijdag begint mijn fotografiecursus. Veel verschillende dingen tegelijkertijd dus, maar wel allemaal leuk!

Verder ben ik afgelopen vrijdag met wat studiegenootjes een hapje gaan eten bij een of ander bbq-streetfood restaurantje. Ik blijf me verbazen hoe goedkoop het leven in Italië is, én hoe lekker het eten is! Maar geen zorgen, ik ben flink aan het sporten door de zes trappen van mijn huis op te lopen en heb een eigen sportschema gemaakt, alles in de hoop dat de zomer snel komt en ik bikini-klaar ben!

Zoals jullie lezen bevalt het Italiaanse leven goed! Ik had deze week wel een paar kleine heimwee momenten, zeker omdat Ralph vandaag jarig is (PROFICIAT SCHATJE!)... Maar mijn lieve vrienden hier zijn altijd in voor een dikke knuffel, haha, dus dat gaat allemaal gelukkig snel over. De tijd vliegt ook echt weer, dus maar hopen dat het snel zomer wordt. Het is nog steeds ontzettend koud hier, ofja, in ieder geval koud voor mijn koffer... Maar volgens de weerwebsites komt de 20 graden er aan komende week, dus dan ga ik maar eens op zoek naar het strand!

Tot snel allemaal, ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

Emmy