Pasqua in Palermo

1 april 2016 - Palermo, Italië

Lieve allemaal,

Het is alweer meer dan een week geleden sinds mijn laatste verslagje, ongelooflijk! Hoog tijd om jullie weer bij te praten over het fantastische Palermo! Het is vandaag 25 graden en zonnig, dus ik kan heerlijk genieten van mijn balkonnetje!

Inmiddels heb ik al mijn colleges voor het eerste vak hier erop zitten, komende dinsdag heb ik mijn eerste tentamen en dus zit 1/3e van mijn tijd hier er al op. Ondanks dat de studie redelijk wat tijd vraagt kan ik heel fijn mijn eigen rooster plannen - een van de weinige voordelen van acht uur college per dag. Dus, genoeg tijd om echt te genieten hier!

Lekker eten, lekkere wijntjes 's avonds... Afgelopen week heb ik twee keer met studiegenoten gekookt. Uit eten moest even op een laag pitje nadat mijn telefoon kapot was en ik een nieuwe moest kopen. Ik ben ook de lokale markt eens gaan verkennen voor boodschappen. Vooral groenten zijn er belachelijk goedkoop, een kilo tomaten, een aubergine, een halve kilo uien en een paar citroenen voor twee euro! Ik vind het ook echt heerlijk om op de Italiaanse marktjes rond te lopen, de sfeer, schreeuwende verkopers, prachtige kleuren... Jammer dat het een beetje druk is om mijn camera mee te slepen, maar dat ga ik binnenkort nog wel een keer doen zodat jullie mee kunnen genieten!

Afgelopen weekend was, zoals jullie weten, Pasen (Pasqua), na zaterdag flink gestudeerd te hebben heb ik zondag vrij genomen om, volgens goede Italiaanse traditie, met een paar studiegenoten te gaan lunchen ("Pranzo di Pasqua"). Het was echt heerlijk, allemaal verse seizoensproducten, lekker vlees en uiteraard veel te veel. Pasen is voor de Italianen een soort kerstmis qua eten blijkbaar, haha! Na een vijf uur durende lunch zijn we lekker door het park gaan wandelen om even uit te buiken. Het was heerlijk weer, dus ook heerlijk druk: allemaal families met vliegers en barbecues, echt heel leuk om zo de cultuur van het land te zien.

Maandag moest er weer flink gestudeerd worden en moest ik aan een project werken waar vandaag de deadline voor is. Daarna heb ik nog een klein rondje gewandeld door de stad om wat meer foto's te maken en ook een keer de kathedraal in te gaan. Dinsdag en woensdag had ik weer college, dus die dagen zaten al snel vol. Woensdag na college, omdat we zo hard hadden gewerkt en omdat het heerlijk weer was, ben ik met wat studiegenoten een biertje gaan drinken. Welverdiend, moet ik zeggen, nadat ik een uur lang mijn model had moeten presenteren. Tijd vliegt hier af en toe, dus na een paar biertjes was het al negen uur en hadden we nog niks gegeten: dus zijn we naar het huis van een van de PhD studenten gegaan waar hij met zijn vriendin heerlijk Italiaanse pasta voor ons had gemaakt. Het blijft me verbazen hoe de Italianen met de meest simpele dingen zo'n lekkere pasta kunnen maken!

Gisteren was het weer heerlijk weer dus ben ik met Chris weer naar het strand gegaan. Mondello was een stuk drukker dan de vorige keer, al was het water niet veel warmer. Een heerlijk dagje strand, af en toe even zwemmen, echt genieten! 's Avonds heb ik met Chris en Jorge op mijn balkon nog een wijntje gedronken, het weer is hier op dit moment zo goed! Dus ik maak mijn verslagje nu ook maar af, ik zal straks wel wat foto's erbij zetten, maar ik moet nu gewoon even van het zonnetje gaan genieten!

Heel veel liefs en tot snel,

Emmy

1. Trudy van Megen:
    7 april 2016
    Ha Emmy, dat klinkt allemaal jaloersmakend goed daar! Geniet er maar van en niet vergeten dat er ook nog gestudeerd moet worden :). Lieve groet, Wim & Trudy