Nog maar twee maanden!

20 oktober 2015 - Bergen, Noorwegen

Hoi lieve allemaal,

Ja, schrik, jullie lezen het goed! Over precies 2 maanden vlieg ik alweer naar huis! Schrik. Dat betekent ook dat ik al over de helft met mijn semester ben, over twee weken heb ik mijn laatste tentamen in Noorwegen er al op zitten (mijn laatste vak is een project) en ik ben op dit moment met mijn laatste assignment bezig (overgemotiveerd begonnen waardoor ik nu moet wachten tot mijn college vanmiddag erop zit).

Dus, dat laat tijd over voor een verslagje! De afgelopen week stond weer vol in het teken van de assignment. Elke dag flink hard werken en weinig sociale activiteiten. Ik ben wel nog braaf naar Aqua-interval training op maandag (een echte kwelling, de warming-up alleen al was een potje waterpolo!) en aqua-zumba op donderdag gegaan, gevolgd door Sauna! Heerlijk, zo'n sportschool in Scandinavië! Donderdag avond na het sporten en nadat ons eerste deel van de assignment was ingeleverd besloten Lize, Jonas, Jorge, Monika, Jo en ik dat te vieren met een biertje en een beetje sociaal leven, moet ook kunnen af en toe! Vrijdag avond heb ik met Monika Sebastiaan, Jorge, Jo en Niels pizza gemaakt en weer een gezellig sociaal avondje gehad.

Na dat zware diner vrijdag avond (te veel Süd-Tirolse apfelstrudel als toetje, jammie!) besloot ik zaterdag ochtend ook maar te gaan sporten en van de sauna te genieten. 's Middags heb ik nog een beetje gestudeerd, even gewinkeld en boodschappen gedaan, geskyped en even lekker een avondje voor mezelf gepakt.

Zondag ben ik met Sebastiaan, Jorge, Niels en Monika een van de Bergen rond Bergen opgelopen. Het was al de hele week stralend zonnig weer, dus daar moesten we even van genieten. Vreemd genoeg was het pad naar boven wel heel modderig, dus met een beetje slippen bereikten we de top. Vlak voor de top is Niels omgedraaid, die was ergens uitgegleden en had zijn vinger ontwricht en gebroken, schrik! Eenmaal boven konden wij genieten van een prachtig uitzicht over Bergen. De Løvstakken, 477 meters hoog, is echt de berg die de stad opsplitst. Het uitzicht was prachtig met alle herfstkleuren! Na een klein uurtje van de zon te hebben genoten begonnen we weer aan de tocht naar beneden. Waar de heenweg een beetje modderig was was de terugweg echt spiegelglad op sommige punten! Na een paar keer onderuit gegleden te zijn en al een stuk te hebben gelopen ontdekten we dat we een andere route hadden gepakt. Geen probleem, alle wegen leiden naar beneden, dachten wij. Het eerste stuk was prachtig, we kwamen ergens in een bos uit, helemaal bedekt met mos, waar het gewoon wachten was tot Bambi tevoorschijn sprong. Eenmaal uit het bos kwamen we erachter wat een slecht idee deze route was, nog steeds modderig, maar nu ook ontzettend steil naar beneden. We kwamen meer wandelaars tegen die per ongelijk deze route hadden genomen, allemaal klauterend over boomstammen, onder omgevallen bomen doorglijdend... Doodeng! Maar, we hebben het dal gehaald! Slechts vier keer onderuit gegaan, haha! Eenmaal thuis heb ik snel gekookt en gedoucht, even geskyped met papa en mama en mijn assignment afgemaakt.

Inmiddels is de studieweek weer begonnen, met dus alweer de laatste assignment, gelukkig! Kan ik binnenkort beginnen met bijlezen van alle hoofdstukken die ik achter loop! Gister avond heb ik nog de Aqua-puls training uitgeprobeerd, ik ben echt weer fanatiek gaan sporten nu ik zoveel uren achter elkaar stil zit met studeren!

Zo, tijd gedood, tijd voor foto's te uploaden en dan naar college!

Tot snel allemaal!

Liefs,