Een week in Palermo

3 maart 2016 - Palermo, Italië

Lieve allemaal,

Ik kan niet geloven hoe snel de tijd hier in Italië gaat! Waar ik bij mijn vorige verslag nog wat verdwaalde stapjes door de stad zette heb ik nu helemaal mijn draai gevonden!

De eerste week universiteit zit er alweer op, qua colleges in ieder geval, nog genoeg artikelen te lezen. Mijn Italiaanse les is volop bezig, ik ben van ons AirBnB naar een kamer in een appartement midden in het centrum verhuisd (met balkon!), heb nog meer écht Italiaans eten gegeten (waaronder een broodje met lever, bah!), genoten van het zonnetje... La dolce vita!

Afgelopen week heeft vooral nog in het teken gestaan van huizenzoektocht, stad verkennen, administratieve dingen op de universiteit (dat gaat allemaal niet zo heel erg snel, uiteraard), Italiaans test en vooral ook bijkletsen met alle mensen die ik in Noorwegen heb leren kennen. Ik moet bekennen dat bijkletsen vooral gepaard ging met heel veel (uit)eten, wat overigens heerlijk goedkoop is hier: voor een tientje heb je gemakkelijk gegeten met een wijntje, een kop koffie en een voorgerechtje. Miriam en ik zijn ook nog een keer met Andrea - een Italiaanse student die in Noorwegen exchange deed - en zijn vrienden mee gaan eten, heel erg gezellig! En gelukkig praat een deel van de Italiaanse jeugd wel een woordje Engels :) Parlare Italiano è molto difficile per me! Maar daar heb ik nu dus ook cursus voor.

Naast alle leuke dingen heb ik ook mijn eerste griepje erop zitten. Maar inmiddels ben ik weer redelijk fris en fruitig. Al ga ik het nog een beetje rustig aan doen de komende week. Ook niet onverstandig, lijkt me, met 18 uur college, 12 uur Italiaans en een aanzienlijke stapel leeswerk. En ik moet zaterdag fit zijn, dan heeft de Language School een uitstapje geregeld naar Agrigento, naar de Valle dei Templi (vallei van de tempels), een van de hoogtepunten van Sicilië, volgens mijn reisboekje dan. Ik laat jullie nog wel weten of het echt zo mooi is!

Allora, dit was het wel zo'n beetje wat ik nog te vertellen heb. Een beetje een chaotisch verslagje, als elke dag bestond uit stad verkennen en (uit) eten! Komende tijd zal mijn leven in ieder geval een stuk georganiseerder worden nu de studietijd is begonnen.

Tot snel allemaal,

Liefs,

Emmy

1. Trudy van Megen:
    4 maart 2016
    Dag Emmy, goed om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Geniet ervan!
    Trudy en Wim